pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Rabu, 27 April 2011

Jawapan

aku exam esok...semlm asyik pi jln jer....erkkk...

rinduku buatmu wahai kekasih
semakin aku merinduimu
semakin sesak dadaku
apa yg kau ingin utarakan kpdku
aku tidak mengerti
ingin bertanya kepadamu
aku berfikir sendiri
ku mencari dan terus mencari
masih belum ku temui

bisa saja jawapan itu ada denganmu
kepala ini pusing memikirkan jawapan itu
sampai kini aku masih berfikir
apa jawapannya...
bisa saja jawapannya ada difikiran atau dihatiku

aku berkata aku tidak tahu
kau memberitahu
tapi aku tidak mengerti maknanya
aku masih mencari dan terus mencari
jawapan itu akan ku perolehi jika aku berfikir

mungkin jawapannya ada padaku
kau jua membuat aku berfikir
pasti kau mengerti akan diri ini
selagi ia tidak menyenangkan hati
semua kerja di sekelilingku tidak menjadi

ku tahu ilmuku tidaklah banyak...
sekadar untuk diri yang kerdil ini
aku memberi sekadar yang aku mampu

wahai pemberi peringatan
aku salah seorang
aku memahami tugas ini
kadang kala
keadaan diriku jua menghalang aku untuk berbuat demikian

walau hanya secebis yang dapat ku utarakan...ku lakarkan
akan ada yang mengerti
aku ini hanya insan biasa
pengajaran yang lepas banyak mengajar aku
perkara yang tak pernah terlintas difikiran ini
kerana kasih...aku berbuat demikian
kasih itu kian hilang....masih tersimpan
bisu sendirian..menanti ia mekar semula
aku terus utarakannya
ku pasti ada yang mendengar, membaca
aku bukan lagi seperti dulu
untuk aku mengikatnya bukan mudah


kerinduanku masih disini
ku tahu kau mendengarnya



- tidak lah kau jadi kan ia sia2 - kata2 ini sering bermain dijiwaku...kata2 ini jua mengingatkan aku kepadamu... luka yang dulu sudah sembuh....

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails