pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Ahad, 1 Mei 2011

Dari kerana mata

perjalanan
keindahan alam..membuat bibirku mengukir senyum
bila memandangannya
di dalam pandangan
fikiran berputar mengingatkan kisah
yang telah dilalui
kini kian dewasa
menempuh hari-hari penuh liku

mata kurnia yang maha hebat
memberi sejuta rasa
melalui pandangan
kita bisa belajar darinya
dari mata turun ke hati
naik ke minda...hukhukhukhukhuk

bila aku pejamkan mata
aku berfikir
andai mata ini buta
aku xdapat membaca
xdapat memandang bukit, pohon hijau, laut biru
yang ku lihat hanya kegelapan
sudah tentu sukar untuk aku bergerak...
kerja yang ingin ku lakukan tidak dapat ku jalankan
diwaktu mata ku masih boleh melihat...aku xkerjakan
sia2kan...xbuat

kau boleh mendengar tapi kau tak boleh melihat
(dalam maksud ayat nih)
kau boleh menerima..bisa kau berbuat seperti itu


fungsi akal dan hati seiring
kelakuan juga seiring

punya akal..tiada rasa...tiada gunanya
ada rasa tapi tak melakukannya pun xguna jugak
jadi semua kena guna la...kena pakai...bijak2


-dari pandangan mata yg mempunyai kuasa...oh aku tergoda...aku tergoda terkecewa...dr kerana mata yg mempunyai kuasa-

xguna jugak.... byk ilmu tp xdapat guna,,, xguna jugak... ada akal yg bijak....tapi tak buat... cimencimen

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails