pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Jumaat, 4 Mac 2011

seindah hari ini seindah hati kita...edcoustic - sebiru hari ini

masa aku sem satu aku ada berkenan ngan seorang budak lelaki... namanya aminuddin... org nyer bagus... yg paling aku tertarik... bila dia jadi imam di surau PKB aku tertarik dia baca al-fatihah berlagu...sedap sorenya... (aku jatuh hati...kehkehkehkeh) dia masa tuh sem bape ek..entah aku lupa tapi dia ambik kos akaun aku lak business...

mula la perkenalan... (aku curi2 ambik no phone kat pejabat warden...masa tuh dia ajk kamsis kehkehkeh..masa tuh lak aku jadi ajk kerohanian paras... jawatan untuk kerohanian...selalu aku yg pegang...aku pun tak tahu kenapa) tapi aku tak berani... setakat hantar mesej kata2 berhikmah... alih2 aku mengambil keputusan xnak mesej ngan dia... segan beb... selalu jupe klu time nak pi kelas... selalu jugak dia mengusik... tp dia nih jenis suka tengok orang...kehkehkeh...tuh la aku rasa kali pertama tertarik ngan perwatakan seseorang...aku rasa aku tertarik sbb dia baca al-fatihah sedap...kakakakakaka

sekarang nih aku tak tahu dia wat pe.... berbeza lak ngan si muaz nih... ada suatu hari aku naik bas ke kota bharu...balik ke asrama sebab ada kem untuk ajk kamsis... yang nih masa aku sem 4... aku tak sangka dia naik bas sekali ngan aku... pastu duk sebelah dia lak tuh...dia ajk kamsis jugak... last2 sampai kat satu tempat dia pindah duk kerusi lain..(aku dlm hati alhamdulillah) seorang yg menjaga pandangan mata... baik.. berbeza lak ngan amin tuh...kakaka diorang nih bersahabat baik... masing2 ada kureng n kelebihannya... yg seorang lagi saing dia tuh nama apa ekk lupa... yang tuh memey pemalu..ngan orang puan pun malu...mengalahkan orang pempuan...ishishish...bab fekah wanita pandai tuh...leh tanya dia...sekarang nih dah kahwin ngan kak fatin..sama2 padan..
kak fatin mengambil jurusan kejuteraan elektrik...seorang yg berani...tegas.... dia la pelajar pempuan yg pertama pakai purdah kat poli..... menarikkan...

masa aku sem satu memey best la...tengok abg2 n kakak2 yg memey islamic la bagi aku....
terkejut jugak sbb masa mula2 masuk jupe kakak2 berjubah...bertudung labuh...abg2 lak berkopiah... sejuk mata memandang... sememangnya pd waktu itu peraturan kat asrama ketat jugak... pi cafe xpakai stoking budak2 lelaki duk mengata... pakai baju singkat2...ketat kena la hang... xnak org tengok tutup la ya... berbeza setelah abg2 n kakak2 tuh tak ada..

dengar cerita dr adikku...sekarang 5 waktu wajib solat disurau.... aku paham apa encik nik zaid nak buat ... pengarah kat ctu tabligh...sekarang pengarah dah bertukar...tabligh jugak..lebih mudah buat apa2 n aktiviti berbanding pengarah dulu.. sgt jaga... en nik tuh pun tabligh... aku nih jenis berani ckit...klu ada masalah...aku pi tanya terus cik nik...klu en nik ada disurau...sememangnya en nik menjaga pandangannya... hukhukhuk (beraninya aku...kadang2 aku segan jugak)

ada sesuatu yg jadi...masa tuh pun aku pelik jugak...masa aku sem last kat poli tuh....
sememangnya...aku dah berubah...sesuatu yang lebih baik... seperti kata kwn ku pakcik tuh jadi asbab aku menjadi lebih baik... membantu tuh sume kerja allah kan...


pastu satu hal lagi aku pelik en nik mai bilikku ngan seorang ajk kamsis pempuan... masa tuh sem last dip.. aku tak jadi ajk asrama...tp bertukar jadi ajk kerohanian paras... aku taknak pegang jwtn tinggi2..bg yg baru2 kan (kesnya aku memberontak... hikhikhik...aku tak berdepan ngan en meli-ketua warden... aku mesej derect kat en tuh...en tak adil...buat sy camni.... myb en tuh fikir yg aku kata... xlama lepas tu aku kemalangan.. aku tolak jd ajk asrama.. last2 aku diberi jwtn sebagai ajk kerohanian paras...aku terima jer...) pastu dlm keadaan sakit tuh la aku pi poli ngan kaki yg terhinjut2.. amat seksa..nak mandi...solat...sakit.. (pasal peraturan baru..pelajar kena ada surat ke apa...walaupun ada mc...kena pi wat surat jupe pengarah...kesnya byk pelajar salah gunakan surat mc utk ponteng kelas...kehkeh....)


en meli pun dah leh terima kot...aku mintak maaf ngan dia klu aku terkasar bahasa... aku jenis xpandai mengampu... klu aku jd ajk kamsis aku terima jer bilik mana2 warden bagi...nih kes budak ajk lain duk mengampu en meli... pastu aku pulak kena tukar bilik...sape tak angin kan...angin jugak.. aku sabar jer...sampai tahap aku luah jugak..
bilik yg en tuh kasi bilik bermasalah... sbb masa aku sem 5 aku duk ngan seorg ajk kamsis paras tuh...budak tuh berpindah ke blog G..masa tuh aku duk bertiga dalm satu bilik kat blok G tuh... budak junior... rasa tak selesa..almari kena kongsi...tempat study pun kongsi...aku xleh study...alih2 masa ajk tuh pindah...aku minta ngan penyelia asrama berpindah bilik duk ngan ajk tuh... kat blok G jugak... aku tak tahu masalah ajk tuh berpindah...bila aku duk bilik tuh baru aku tahu kisah sebenarnya.... kena ganggu makhluk halus...cukup la skali tuh aku kena...aku taknak kena lagi.... memey la aku tak nampak benda tuh...tp aku leh rasa...raihan selalu gak citer yg pelik2 kat aku...ada satu malam aku dah tak tahan sgt berjaga...raihan pulak xleh solat masa tuh...lagi kuat benda tuh duk kaco...bygkan aku ada ujian pelaburan.... satu habuk xmasuk dlm otak aku... aku ngan raihan tak tido dibilik kitaorang ... aku ngaan raihan pi tidur bilik kwn dia... ajk kamsis paras yg aku duk tuh la... kitaorang tak tahan sebb dah penat sgt... berjaga mlm...aku pun letih weiii aktiviti byk......

terasa bulu roma menegak... hmmmmm.... dekat final...kitaorg kuatkan hati... sampai bila nak camni...kena study gak walau camne pun...raihan selalu tinggal aku sorang2 kat bilik.. dia pi study bilik kwn dia...ramai ajk yg menolak duk kat H paras 2 bilik ajk...bilik tuh la raihan kena.... blok2 lek aku duk sunyi skit...takut nak naik tingkat 3 malam2...sunyi n gelap

aku masih ingat apa yg jadi kat aku...


aku masih memikirkannya kenapa... smkin ku pikir semakin sakit kepala...alih2 aku senyap saje... dalam hidup nih terlampau byk sebb kenapaia terjadi... aku dah mami nak tito...ZZZZzzz

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails