pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Ahad, 22 April 2012

sang hati menyanyi lagu rindu

teringat janji lamamu kpdku...teringat aku teringat... teringat saat kau masih ada disini...temani ku sepanjang hari.....
dalam hidup ni nak kena pandai tengok mana yg penting dan perlu dibuat.... susah jugak kita nak tahu org tuh mcm mana...tapi kena fikir positive... myb aku ada wat salah... dan semestinya aku kurang skrg bergaul dengan org luar...klu berckp pun dgn org yg biasa ckp dengan aku la kan... rakan sekelas pun mcm tuh... tapi aku sedaya upaya utk tolong org.... dan aku amat segan klu selalu org tolong aku... (xtahu nape jadi lagu tuh)

mcm mak...mak akan bgtahu apa yg perlu dibuat...ye la kan...aku nih baru 25 tahun... semestinya apa mak ckp tu betul..... aku pun taktahu apa yg perlu aku buat... kadang kala..aku xsampai hati tengok org sedih... dan aku xtahu apa perlu aku buat... dlm hati kata ya Allah permudahkanlah dan tunjuk apa yang benar... semestinya org itu akan gembira dengan pemberian kecil kita.... dan tiba2 hatiku sakit...bukan sbb aku xsuka org tuh ke apa... tapi akan rasa sakit.... aku xtahu nape la...bukan org sakitkan hati aku x.... tapi aku muleh lihat situasi tersebut.... klu pi majlis mana2 aku manyak diam...kurang bercakap...sume makcik2...aku sorang je yg paling muda ctu..dah la single lagi... diamkan aje la... (org yg kurang masuk dlm majlis mcm ni la)

kadang2 kawan selalu citer pasal suami dia...aku iyakan aje... aku xtahu nak kata apa..sbb aku xde suami lagi... hmmmm cabaran jugak jadi org yg xkahwin lagi nih...haishh...myb kata2 kita akan menyinggung perasaan org lain....nasib baik mak aku jenis yg terus terang...senang aku nak paham.... bukan senang upenya nak jadi org dewasa... hidup single ni mmg best...selagi kita xcari masalah.... wat hal sendiri je kan... semestinya aku xpandai masak...hahahahaha....tukang mkn je....


myb ada sesuatu yg aku xtahu...hmmmmmm susah jugak klu org yg jenis pendam rasa nih... aku suke bertentang mata dengan org...kita leh lihat org tuh...sbb aku rasa lain tuh kot...aku xsenang hati...tapi aku buat taktahu je la... dlm bergurau pun myb ada yg terasa... mcm tuh la kehidupan.... tengok ia berwarna warni.... tapi didlmnya kita taktahu...huhuhuhuhuhu

perasaan ini sememangnya unik... mukan manusia xmuleh jadi baik...tapi kena usaha utk jadi baik dan jadi yg terbaik.... adakah manusia akan redha apa yg mereka dapat atau tidak...bersedih atau tidak.... dan solat boleh selesaikan masalah...dengan solat leh selesai masalah... jiwa rasa tenteram.... besarkan rahmat bila kita solat...mukan saje2 Allah suh kita solat....

Berdoa pun begitu juga....jgn jadi org bakhil na

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails