pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Khamis, 28 Julai 2011

Ramadhan bulan berkat (^_^) - i like



apa nak tulis ni...blablablabla...bokbekbokbekbokbek....

nak sambung citer fantasi or realiti... fantasi....realiti... 15 minit kemuadian..hehehehehe dua2 la ekkk...

mulut pahit lak...xde selera nak mkn...senok perut ku ini....

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you


nak tidur ZZzzzz


bersambung lain kali na


rasa tak best jer klu tak tulis...hari nih pi pustaka desa...sambung buku...buku yg samadan pinjam dua buah lagi buku...best jugak nampaknya...tapi...tapi...abis ke aku baca...hehehehe....kita tengok na.... aku duk dlm pustaka dlm setengah jam jugak...10 minit belek2 buku n pinjam...selebihnya...20 minit aku ambik la majalah anis... baca..yg menraik ilah tajuk... maruah diri anugerah allah oleh ustaz nik apatah...pensyarah umk...bahagian pembagunan insaniah...xsilap aku la... yg aku ingat pointnya ialah... pasal beramal...apa resepi2nya... ada tiga...iaitu istiqamah, sabar...satu lagi...emmmm...emmm (awat lak benak sgt aku nih) apa ya...ya Allah aku lupa... disiplin kot... (ada lakmain kot2...nak lebih terang cari sendiri ok...)...aku rasa mcm salah jer yg last tuh...hahahahaha...mati aku

satu lagi tajuk buku...hidup ini indah tanpa derita (aku yg baca nih sero penim gak la... asal lak tanpa derita.... ditulis oleh norlaila merupakan seorg peguam..dan perunding motivasi... apa yg bagus sgt perunding motivasi nih ya...nak jugak tengok dia kecek na... (sesuka hati jer) tajuk buku tuh iklan dlm majalah anis jer....

pastu ada la seorg pakcik..myb pakcik nih tunggu nak solat zohor..pustaka tuh satu tempat je ngan masjid...jadi tak hairan la nampak pakcik2 ada kat pustaka...wuah2... masa tu ada la dlm pukul 12.43 minit tghari...pakcik tuh senyum kat aku dan ambik surat khabar baca... baru aku pasan... kebanyakkan kanak2 yg ramai datang pustaka...org dewasa kureng...jarang aku nampak.... budak2 jer ramai yg datang...myb klu yg dtg pun utk melayari internet...memandangkan dua2 komputer pustaka tuh rosak....jd xboleh pakai la...

aku boleh duk kejap jer ctu...ada kerja lain aku nak buat...lepas tu terus balik umah..dalam perjalanan pulang...jalan2 yg ku lalui selalu berlaku kemalangan dan menyebabkan kematian...dimana anak2 kucing byk yang mati...inalillah.... pastu tadi aku jupe anak anjing asenya....mana datangnya anak anjing nih..kesian...kena langgar....

adikku sakit2 pun nak pi jln2...ish2...

ok...dua buah buku yg baru ku pinjam ialah buku yg bertajuk...i love ramadhan...tajuk kecik2 dlm buku tuh best2...tp isinya belum tentu lagi... antara tajuk2 keciknya yg aku berkenan...klu muleh sume nak tulis cni...tak larat la nak taip byk2..

1)gastrik atau just trick (pesannya xbaik buruk sangka)... tajuk sedap jer munyi...menarik
2)1/2 mati kelaparan vs 1/2 mati kekenyangan
3) puasa tapi tak solat...nih aku paling suka
4) biskut makmur atau makmurkan masjid?
5) solat terawih ialah solat rehat2 (bahasa arab raha= rehat2)uoenya solat sunat muakkad...yg sgt di galakkan utk kita buat na...ada tiga solat terawih, tahhjud cinta, n dhuha..(baru tahu...sebelum nih yg tahu tuh adalah solat sunat jer...wuah2)klu boleh semua buku nak bwk balik umah...apa dayaku...yg ini pun belum tentu abis baca...
6)tok imam tua vs tok imam muda
7) bazaratau bazir
8) shopping 1 km dan surau 100 meter... dan sebagainya...yg nih bawah bab beringatlah di bulan ramadhan...ada lagi bab lain...sampai cni ja na

tengok tajuk dia dah tahu apa penulis nih nak sampai kan.... rasa nak gelak gak baca tajuknya... hikhikhik...lupa penulis buku nih ialah Sahrulazmi Sidek..ada artikel sejarah islam yg boleh di layari dlm blog beliau iaitu : http://ibrahsejarah.blogspot.com

tu lah serba sedikit pasal penulis buku nih...nak tahu lebih lanjut pi blog dia na...aku pun belum pi masuk g nih...hahahahahaha


satu lagi puku ialah sifat2 pejuang Allah..menarik... nak tahu jugak nih.. leh tahu sifat2 org yg redha, pasal nikmat pun ada, faktor penghalang ke jalan Allah, langkah2 mengatasinya...sesuai la utk aku baca nih...

sampai cni jer ok....salam ramadhan buat semua

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails