pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Selasa, 28 Jun 2011

mengapa manusia tersedar ketika, sebelum n selepas buat silap?

dlm hati dlm otak... duk fikir..kenapa ya... baru kita sedar... ada ketikanya...setelah melakukan dosa...ohhh baru pikir...betapa bodohnya aku.... penghayatan tehadap pengalaman orang lain.... kerana dah rasa sakit sgt...derita sgt2...baru sedar.... (aku xnak jadi org bodoh...klu xbodoh...xde la pulak aku pikir...perkara tuh baik ke tak....berputar pd tempat yg sama)... ada hikmah la allah uji kita dengan ujian hok mampu kita tanggung... ada ketikanya.... aku nak sangat pakai purdah mcm org lain... (susah beb) ada ketikanya... yang penting amalku yg terbaik..aku tak tahu nape aku suka sgt tengok org pakai purdah.... bila aku pikir balik... aku yg xpakai purdah nih pun... haish...yg penting amal yg terbaik... (pujuk hati klu camni) aku xnak sedih la... buat apa yg kita mampu...

ada jugak...orang tersedar bila melihat kesusahan org lain...sume nikmat la...nak ckp satu2 nikmat...aku xpandai.... allah punya nikmat kasi kat kita kaya sangat....tak terhitung byknya

dalam hati....apa niat kita buat perkara tuh...selalu jugak aku nih...bila dlm hati duk mengutuk ka, kata benda tak baik ka kan.... aku kata balik... kita tuh elok sgt... kena ingat myb dia nih lagi bagus dari aku...myb amal dia.... or something yg kita tak tahu...nafsu... kona....kita masuk balik...kena cerdik la...hehehehehe

eh nafsu...tul jugak ek...tapi xsesuai la mcm tuh...xbagus kat diri aku la pulak....

mcm tuh la cara2 nak kona... ustaz azhar ckp...nak kalahkan nafsu...belajar agama...didalam buku bimbingan taubat yg baru sekerat jln aku baca... dia kata kita kena belajar ilmu fiqh...apa entah ilmu fiqh tuh... mcm pernah dengar...tp xtahu apa... lebih kurang mcm ustaz azhar kata la...

bila dgr ustaz azhar ceramah...asyik kena kat batang hidung aku jer...hehehehehehe

apa2 pun...ustaz azhar mmg best...xboring time dia ngajar.... dgr dlm cd jer...rm 5 hinggit satu...murah kan...biasa mak aku yg beli...duk pasang kat tv n dlm keta...klu on the way nak pi mana2...mak aku pasang la....

mcm cikgu motor aku jugak...fauzi namanya...dia kata klu nak pass moto mung kena sokong passs (aku rasa nak gelak jer) aku pun tak berani nak tanya byk2...nanti dia sound aku pulak...buleh dia kata aku kandas moto...aku kata aku lulus.hahahahahaha...... (jgn pandang aku sebelah mata...heyheyhey)


myb keta pun aku nak belajar dgn dia...sbb dia jenis sungguh2 ngajar... n garang...cepat ckit aku pandai...hahahahaha

ntah2 apa aku tulis... aku xmenanggung apa korang baca yg aku tulis nih...hehehehehe

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saat terindah...
cari sendiri maksud ayat tu
kalo tak paham tanya
pd saya

Iman berkata...

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidupku

lebih kurang maksud mcm lagu nih ker

Tanpa Nama berkata...

saat terindah hanya untuk diri sendiri
yg sukar untuk d terjemahkan pada seseorang

Iman berkata...

tahu pun =)

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails