pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Khamis, 5 Mei 2011

Memori nasyid dlm kehidupan

masa skul tadika or pasti la kan... nyanyi lagu sepohon kayu daunnya rimbun...masa tahu pe2..org tgh bernasyid..kita goyang sana goyang cni..hehehehe

sejak belajar politeknik la...ku bertambah2 minat nasyid... masa skul menengah dah lupa...masa tuh handset pun xde...masih skul..lagu xlayan sgt...heee.. pertama..lagu minat destinasi cinta...by mestica...disebalik kisah nih...biasa la radio ikim selalu jd peneman time duk sorang2.. pi mydin pi cari kaset nasyid... pi beli cd nasyid (pertama kali beli...sebelum nih xbeli pun) apa lagi melalak la dalam bilik...huhuhuhu... kemarau hati pun aku suka...kakaka dari mestica jugak...klu ujan ke apa...mesti aku nak nyanyi lagu nih......

wajah suci - mestica...adik izati yg bagi.... teringat lak dia dan kembarnya nyanyi lagu lebaran untuk aku... huhuhuhu...semoga kamu sihat2 aja dik..


malas tulis...bersambung lain hari
baru ingat skul men..ada kakak bg lagu kasih kekasih - inteam..masa tuh tingkatan bape entah..masih muda g...popular lagu nih dulu...ustaz duk kecek depan...kita duk tengok lirik lagu...duk menyalin...heyheyheyhey

lagu kedua..(cuba ingat balik) syifaq nyanyi lagu kump haikal..mentari hidup...sedap...kak nabila pun suka lagu nih... dgr dlm ikim jugak

lagu tangisan rindu (sape nyanyi ek...lupa...baru ingat wildan nyanyi...saban malam ku meniti waktu...saat yg berlalu terus ku tunggu...) lagu nih kan buat aku bangun tido tgh2 mlm lak tuh...boleh lak tgh2 lena aku bangun...(masa tuh radio ikim ku pasang dr pg sampai aku tidurn keesokkan pg...heeee(kerajaan byr bil lektrik..bukan aku)..kadang2 aku sorang duk dlm bilik..sekurang2nya ada gak bunyi...heeeeeee

menanti di barzakh - farest...lagu nih sedih...bisa gugurkan air mata aku... nih lagu tunggu...aku pun xcukup nafas nak nyanyi lagu nih..bayangkan kita di alam sana ...hukhukhukhuk
...layar keinsafan -mestica begitu jua :(

lafaz yang tersimpan-unic...pasti ada yang merasa seperti dalam lagu nih..sukar lafaz/menuturkan sayang...atau perkara2 tertentu..wat aku sebak jugak lagu nih...kisah disebalik lagu nih amat menarik

siratunnabi..mestica...yg nih la lagu paling banyak aku hafal.... sampai aku ingat... kumpulan firdaus best..sebb rentak lagu berbeza..ada mcm zapin, keroncong, rentak bagi aku asli lah...hehehehe xcaya try dengar sume lagu dr kump firdaus

lagu iradat tuhan...teringat masa aku bekerja di stesen minyak esso..masa tuh aku tgh tunggu nak masuk belajar kat poli..sambung dip...jo n hakim..biasala..aku jaga kaunter depan...kadang2 diorg duk kat aku..lepak2..n cakap...apa lagi budak2 nih duk nyanyi lagu nih... heeeeee..

unic - insan bernama kekasih...lagu nih masa aku cinta pertama aku dulu...org mabuk cinta mcm mana...aku terjumpa dia kat super market...tp aku lari naik atas...entah xtahu kenapa...xnak jumpe dia...hahahahaha

raihan sesungguhnya...lagu nih masa ku sem 1 ...asrama buat pertandingan nasyid...paras D menang...nyanyi lagu...nih...bertungkus lumus berlatih...suara solo sedap (sore aku pun sedap gak...kalah solo...kakakakaka)...naamun cinta takkan hadir...namun rindu xkan berbunga..

hmmmm kump the zikr pun aku suka...rentak dia semulajadi dan lirik2 lagu dia m'insafkan..antara lagu2nya mengemis kasih, antara 2 cinta, airmata keinsafan dan secerah pawarna... lagu nih masa kasi hidayah kat aku...aku sem last di pkb.... dan ada seseorg yg menjadi asbab aku berubah...aku berubah bukan krn dia tp atas diri sendiri..dan dia hanyalah seorg guru buat anak murid yg tgh bertatih...belajar...aku amat senang dengan dia dan dia seorang yg tegas...dan selalu buat aku menangis dengan kisah hidupnya sendiri...tersentuh la....xpernah aku jumpa org mcm tuh...

lagu unic - hanyut...chef kerol yg bg aku dgr...aku bukan tahu sgt lagu2 baru...kadang2 kwn kasi, dgr dlm radio..or sambil2 dengar lagu kat youtube jumpe lagu sedap...apa2 pun lagu2 nih memberi pengajaran buat aku...dan membuat aku berfikir,,bila kita baca satu2 ayat2nya dan cuba faham apa yg nak disampaikan..

rabbani-subuh terakhir...lagu nih nak buat seorg suami meghargai isterinya...itulah yg aku paham...

lagu sekeping hati-saujana...aku pernah melalui situasi atau cerita dalam lagu nih...lagu sutera kasih-inteam pun leh wat aku menangis... bila aku dengar lagu nih...mengingatkan aku...pasal iman ada dimana..kebenaran di depan mata...terbenam kepalsuan.... lagu nih aku tujukan pada seorang kakak.. baru aku paham...dari segi pemakaian...ke apa.. diorang bagus dr segi pemakaian tp ingat diorang mcm kita sume.... tiada manusia yg tidak diuji...dan pada saat itu jugak jiwa aku tenang... bukan senang nak buat hati kita betul2 tenang... bila jiwa tenang...apa2 yg sedih..derita kita tetap merasa tenang...pelikkan.... (mesej pd akak tuh melalui lagu sutera kasih nih)huhuhuhu...aku budak kecik lagi jd...masa tuh aku guna lagu untuk sampaikan mesej....harap akak tuh paham la..anak org senang jugak...tp sayang jiwa xtenang...berhempas pulas akak tuh cari ketenangan..xpernah g aku jumpe org nangis kuor air mata darah.... 9ada ker mcm tuh) hmmm entah...mesti la aku wisau...akak tuh tgh cari ketenangan xkan aku duk goyang kaki jer...jd berpesan2 la walau sekadar lagu...hehehehehe

kekayaan hati budi mengisahkan.... hati/iman mesti dituai...disemai...hehehehe (pandai2) memberi kasih tanpa memilih... antara lagu2 memberi pelajaran...myb dulu kita lihat kecil...tapi besar bagi kita...

banyak lagi la...xlarat nak taip...bersambung

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails