pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Rabu, 6 April 2011

Plot cerita

berakhirnya sebuah percintaan menangis tak berkesudahan yang kian bangkit mahu melawan demi ibu ayah adik2 dan tuhan bermula kisah dizaman silam ku coretkan buat pedoman semoga menjadi tauladan buat insan2 yang ku sayang begitu banyak dosa yang telah an lakukan, bertimpa-timpa dugaan yang datang, sehingga kekasih hati mula memutuskan hubungan, kerana tiada keserasian dan kesabaran dalam sebuah perhubungan. An mula menangis merasa kehilangan, bagaikan sudah tiada harapan setelah amal meninggalkan dirinya. An berada dalam kemurungan, tiada selera untuk makan. Ibu selalu bertanya kan khabar akan diri An. Timbul rasa kasihan pada ibu ayah adik yang sentiasa mengambil berat akan diri An. An lupa selama ini dia punya keluarga yang sayang akan dirinya, sejak belajar di IPT An mula ingin mendapat perhatian yang lebih dari yang seadanya. setelah amal memutuskan hubungan, An mula bangkit kerna dia sayang akan dirinya. Bangkit meneruskan hidup, kini dia sedar Allah sentiasa berada disampingnya ketika gembira, sedih, kecewa dan dimana2 sahaja An pergi. An mula mengubah cara hidupnya, menjadikan dirinya ceria dan lebih berharga dari sebelumnya. setiap malam An selalu bangun memberi hadiah buat teman dan kekasihnya yang baru, kekasih yang telah lama menanti An kembali pada jalannya. perubahan dalam diri An begitu drastik. Solat malam, bacaan al-quran menjadi santapan buatnya setiap kali An mempunyai lapang, kalau boleh seluruh hidupnya adalah untuk kekasih yang dicintainya. Itu la kuasa cinta bisa merubah manusia menjadi lebih mulia dalam hidupnya mahupun matinya. cerita-cerita pasal syurga membuatkan An gembira dan An akan sedih mendengar citer2 di dalam neraka. Tujuan hidupnya, cita2nya, azam nya bersedia berjumpa dengan kekasihnya. Setelah lama berlalu An bertemu seseorang yang banyak mengajarnya tentang kekasih dicintainya, ilmu yang tak pernah terlintas pada fikiran dan hatinya. Bermula la perkenalan dengan seorang daie yang sanggup berkorban demi agama kekasih yang dicintai. An tidak pernah melihat pengorbanan begitu besar oleh seseorang yg sanggup menjalani liku2 dalam memperjuangkan agama Allah S.W.T. An mula suka akan agama yang ada dalam diri daie itu. Daie itu selalu membuatkan orang sekeliling turut menangis dengan belahan jiwa yang suci, dengan tangisan, pengorbanan, keikhlasan yang sukar untuk digambarkan dengan kata-kata, tak semudah bicara untuk menuturnya. An tidak sedar kekasih hatinya sedang menguji akan dirinya, begitu rapuhnya cintaku ini ya Allah, sehingga kau menghantar seseorang untuk melihat nilai cintaku terhadapmu. Pemergian daie itu memberi impak yang besar keatas diri An. An sedar tiada cinta yang lebih hebat dari cinta Allah. Teman tidurnya, teman hatinya, teman suka dan duka, teman dimana2 sahaja dia berada. An masih bertatih meniti perjalanan yang memberi kebahagian dalam hidupnya didunia mahupun akhirat. kau memberikan perasaan itu dan kau jua mengambilnya kembali aku hanyalah hambamu yang menumpang pada nafas yang kau berikan matikanlah aku dalam islam matikanlah aku dalam iman suatu saat aku tidak takut untuk mhadapi kematian kerna aku yakin aku bersamamu satu saat jua aku tidak takut pd neraka mu kerna aku lebih takut pdmu membuatkan air mata aku sering menitis walau dimana aku pergi ia tetap akan menitis kerana aku amat takut pdmu (terkejut aku labah2 nih...labah2 melintas) stop cni dulu...betul ke tak nih hidup ini sangat indah, dengan ujian

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tahniah la kuek...mantap..usaha lagi k..besh wishes 4 u...chaiyokk - umie

Iman berkata...

insyaallah..tq umi..asal umi tak tinggal jejak...aiyo...senang kuek nak pi melawat...hehehehehe

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails