pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Sabtu, 9 April 2011

apa yang jadi

sampai uitm...aku duk kat bilik uitm..abg jaga tuh bg aku duk ctu jer...tidur atas kerusi...alhamdulillah xde pe2 yg jd kat aku...pastu solat n bersiap... sampai kat depan tangga... abg jaga tutup tirai besi tuh ...aku lepak kat tangga sat nak tengok jadual kelas..pastu ada sorang makcik penyapu tarik pintu besi tuh dan terkejut beruk makcik tuh tengok aku betul depan pintu tuh...hehehehe...nasib makcik tuh xde sakit jantung...aku sengih je ...hahahaha...abg jaga pun sengih jugak...kekekeke... mulakan kelas seperti biasa...alhamdulillah allah permudahkan urusan ku lagi... dan tiba masa nak pi tesco nak tumpang budak perempuan tuh tp...takut takde teksi pulak..pastu try tanya budak sekelas aku... mat nor namanya... kebetulan dia nak pi tesco jugak... pastu dia berentikan aku kat tesco...aku masuk tesco jap round2... hari dah nak gelap jd aku masuk kejap jer... ingat lect aku ckp byk peragut...yet2 jln dgn galas beg kat belakang...sorang...sampai sana aku masuk tolilet n ambik wuduk terus masuk surau kat terminal tuh...dok nanti azan maghrib....selesai solat ada satu gerai betul2 dekat ngan surau n tandas... aku tengok situ ada tv jd aku duk situ order megi goreng n air teh o bing... lama jugak tunggu dah bas aku kul 10 mlm...sian lak kakak tuh sorang jd aku menanti jer kat ctu sambil tengok tv... air baru sampai..pastu ada sorang abg order makanan jugak nak bwk bekal atas lori la... start bual sebb aku sorang jer...abg tuh pun duk tunggu makanan dia...dia tanya aku nak balik mana, belajar ke...duk mana...byk abg tuh soal... aku ingat dia naik bas jugak upenya hantar brg kat tesco... dia org sabah bah...aku tanya dia muslim ke...ya saya muslim jwb abg tuh...rambut ada la ala2 faizal tahir...kurus jer...pakaian lak seluar pendek bawah lutut gak warna itam n t-shirt itam jugak...tengok biasa n kemas... abg tuh pesan suh belajar betul2...hukhukhuk... masa dia nak byr dia punya makanan...dia byr yg aku sekali..hukhukhuk (mula2 aku tak tangkap lagi...bingung binga org kata... last aku tanya bayar makanan sy ker...dia angguk n aku diam seribu bahasa...muka aku memey dah berubah masa tuh...pastu aku jwb sy boleh byr sendiri...abg tuh ckp xpe la... awk keja n belajar mesti byk pakai duit kan...ish2...masa abg tuh nak pi aku ucap time kasih je la...pastu mai pulak... order air sejuk...pastu terus dia mintak no phone aku...hmmm aku nih teragak2 nak bg...pakcik2 n makcik2 ada kat ctu...abg tuh berani gak mintak no aku...aku masih terkulat2 g duk mikir nak bg ke tak...last2 aku bg dgn berat hati... tp abg tuh xde mesej xde call...dia ckp klu dia dtg mai melawat anak buah dia kat KIST terengganu...dia nak ziarah aku jugak...(heeeeeeeeeee abg nih...buat apa ziarah sy..hukhukhuk).. pastu abg tuh pun berlalu dengan air teh o bing dia... aku pun tanya kakak kedai tuh... mmmm abg tuh selalu beli makanan kat cni ker...kakak tuh angguk jer..huhuhuhu...abis makan aku pi round kat kaunter tanya bas yg aku naik duk kot mana...takut jugak bas tuh tinggal aku...ke hulu ke hilir aku pi...last2 aku dah jupe port yg sesuai...kat gerai mkn hujung kebetulan warung tuh tutup aku lepak ctu duk tulis apa yg jadi dalam satu hari tuh... pastu aku rasa xselesa..bila ada sekumpulan abg2 kpiah duk tengok aku yg sorang2 nih...last2 aku lari n pi beli makanan and air 100plus.. nak pi port td dah ada org jd duk kat org tunggu bas la... menanti bas yg tak mai2 agi...tepat kul 10 mlm bas tuh sampai... naik bus n bas pun bertolak... kelantan nih sibuk jugak keadaan jlnnya n malam2 pun meriah je aku tengok... best... aku asyik duk pandang kat luar tingkap jer..dan lepas tuh aku tidur.. sampai cni dulu citer nih ringkas jer... xciter ngan pjg lebar...hehehehe

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails