pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Ahad, 27 Mac 2011

Cik BOo & CIk B!ng

hari ini aku bertemu ngan cik lembu... anak kambing dan mak kambing sedang bermain2...kehkehkeh..pastu cik lembu lak sedang menikmati rumput2 hijau yg segar kat depan umah tok aku... sambil aku membawa moto kesayanganku kehkehkeh aku menyanyi...bahgia...bahgia...aku lupa aku nyanyi pe... tp yg bestnya...nak sampai ke umah aku...mesti akan jupe pohon2 bakau n sungai hijau mcm warna tahi itik...mcm tuh kot ohhh maaf la aku kena pi mkn...bersambung selepas mkn...zasss apa la aku nak citer dlm nih...citer pasal lembu, kambing, pokok... sungai...sume la... arrghhh... aku tak nak tension ngan keje la...wat pala aku sakit jah... mata pinor2... memang kat kg aku ada pokok bakau... time lalu nak pi umah aku...or sungai...or bukit..comel sgt...sungai klu air dio jernih...warna hijau lak tuh...rasa damai jah...klu time mendung...redup..pagi2 lalu...sejuk jah sero... kat depan umah aku lak...akan nampak sungai n laut...kat tengah2 ada tebing... dulu ada gak orgpi khemah kat ctu... skrg sungai kat kg aku...jd xcantik sbb org duk ambik pasir...jd pasir sungai jd mcm selut jer...tak mcm aku kecik2 dulu suka jer klu pi mandi sungai...masa tuh kapal nelayan besar2...masa tuh jugak...tokki...pok saudara aku pi ke laut..memey best la... kat bukit ada air terjun...klu naik bukit tinggi...time matahari naik n terbenam...memey best...nampak matahari tuh warna oren... n laut...seolah2 mcm pulau... tuh dulu...skrg dah tak pi...hehehehehe...masing2 sibuk ngan keje masing2...dulu sonok masa tokki ada.... pi kutip durian... main anak ikan... best nyer... buah langsat, buah duku... tp penat ckit panjat bukit... klu time cari durian... pastu mkn kat ctu jugak...best jugak tuh... durian hijau aku suka sgt... bestnya tapi xmcm skrg...masing2 ada hal masing2... bestkan ada tok n tokki..sbb sape lagi nak ajak kita wat benda2 yg tak tahu...n menyeronokkan bagi budak2...tuh masa aku budak2 agi... bila aku tengok pokok kabu..teringat kat tok aku...dulu aku tukang kait kabu2...masa budak2... tengok tok buang butir2 kabu... aku pun main sekali n ngan kembaq ku sekali... aku rasa sayang lak kabu tuh...xde org nak ambik...klu dulu...tok ambik... buang butir2 kabu...klu kabu basah tok jemur... pastu nanti leh wat bantal...wat lembek (tilam buatan sendiri)... sayang la kabu tuh...biar aku aja yg kait...esok...balik keje aku nak kait.... bagi kat tok aku...lenguh gok...dok kait.... xdok org cara pokok kabu...kecian nyer...belakang rumah tok aku ada gak... leh doh wat lembek nih...hehehehehe... wat bantal pun ok gak... nanti abis la kekabu lekat kat baju...kehkehkehkeh... memiorme...ok sampai cni ajer...doa kan aku dpt kait kekabu esok

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bagus2... pas ni rajin2 ler tulun tok kait kalo ada masa k...

Iman berkata...

insyaallah

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails