pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Ahad, 20 Mac 2011

Cibuknya

bulan 3 nih memey cibuk sgt...keje pejabat ya allah... paling lama buat..material...pasal ada salah...kena wat dari awal... driver n org yg jaga material tak ada..jd aku ngan wafiy kena caro material nih... wafiy buat store issue aku lak store receipt...mana xpenim... nih bos no 2 xde pi klang...pi caro barang2 kat sana..jd kat pejabat nih tinggal aku sorang...sume keje kena buat mampuih mcm nih... mak aku dah bising...asyik duk pakai netbook adik aku jer... bila entah nak beli laptop...rasa xnak beli...komputer kat umah dah ada... aku baiki yg tuh je la.... xde org cara pun komputer tuh... ingat xnak dah pakai broadband nih... myb aku akan stop dr sume nih... nanti aku tutup...tp bila tak tahu... nak pakai jugak kat office nih...buat keje...check org hantar email ke apa...tambah2 aku dah belajar... aku kena bgtahu org kat miri office aku dah tak pakai broadband...baru diorg kalut...kehkehkehkeh...biasa arrr jimat kos org kata... broadband nih aku punya...jd aku la yg byr tiap2 bulan... kadang2 adik aku pakai... hmmmm.... nak beli ke tak...rasa xpenting ngat...klu nak jimat...baiki yg komputer umah tuh je la... masalahnya nak buat keje pejabat kan aku wat ro suh company byr...tiap2 bulan potong gaji aku...ok jugak kan... komputer jabat ni komputer zaman jepun...xtukar2...menyusahkan aku tiap2 ari... tak hangin bakpe aku hari2.... aku hangin lagi bila sepupu, mak aku, adik2 aku... duk bebel...jgn bwk netbook adik aku...klu aku xbwk camner nak wat keje... company tempat aku keje, ngan sepupu, mak..adik..arghhhh bole jd gila aku lagu ni...senang2 aku berenti jer...klu xkeje...nanti bisim lak mak... biasa arrr sape nak byr pinjaman belajar aku...aku la kena byr sendiri...yg nih pun aku sambung belajar...pakai uit sendiri...xambik PTPTN (xlarat aku nak byr) nasib la aku xpakai keta... motor yg baru dibeli tuh...byk berjasa..pergi keje balik keje...ngan moto tuh la... wuhhh nak handle keje camni... best jugak..kehkehkeh..wat keje luar best...dlm pejabat nih asyik wat keje yg sama jer...duk ngadap file2..time card...fax, phone, 1 trip g barang xhantar... driver xde... terpaksa pi pinjam driver belah sana...kehkehkeh... aku rasa lebih baik tumpu pd keje... keje ngan belajar mn penting...dua2 penting ke...keje klu tak buat...makin bertimbun...kerja sentiasa ada.... belajar hmmmm....rasa boring jer nak ngadap buku...klu ku tahu cara belajar camni...baik aku ambik kelas belajar bahasa arab ke, english ke lagi bagus... aku rasa la... belajar bahasa nih...bagui...walaupun x belajar sampai tahap PHD...asalkan boleh wat keje... nihh kadang2 yg dah abis belajar..pastu keje...lum tentu g leh wat keje... ada sesetengah majikan lebih suka pilih yg ada pengalaman keje... ada tuh ambik pelajar yg dah abis belajar sbb..gaji kecik ckit kehkehkeh... myb aku akan ditarik oleh sepupuku utk bekerja dgnnya suatu hari nanti... hari2 la aku kena buli disepupu aku..hmmmmmm...
sbb syarikat dia baru dapat kelulusan dari JKKP untuk buat kelas scaffolding kat ctu... skrg nih adik aku praktikal kat ctu...klu aku keje kat ctu dekat la ngan umah aku...hari2la aku balik mkn nasik kat umah... jimat dah uit minyak satu.... kena tengok gaji lak bape... klu keje yg aku tak tahu nak buat...kena orang ajar... klu yg dah biasa buat ok la... bos besar mana ada kat cni...jarang ngat mai cni..zasss buat keje

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails