pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Sabtu, 26 Februari 2011

26 Februari 2011

Pada 26 Feb 2011 aku bertolak ke kota bharu pada jam 1 pagi.... pada malam aku nak pergi... aku tido dulu (takut mengantuk nanti...terlepas lak tempat aku nak turun tuh) kul 1.14 pagi aku mula naik bas...mak dan ayah hantarkan di stesen bas dungun...
alahai duduk sebelah ngan dak laki lak tuh...hmmmm aku xde pilihan aku duduk jer... aku tidur je la dlm bas tuh... budak tuh tidur jugak agaknya... sampi kat besut aku terjaga dan tengok kerusi depan aku kosong jadi aku pun tukar tempat...rasa selesa ckit... sejuk pulak tuh duk dalam bas...sampai tekak aku sakit..alih2 aku hanya memandang keluar tingkap..tengok keindahan di waktu pagi yg gelap...hahahahahaha... pastu aku sambung tidur lagi...sampai di pasir putih aku dah terjaga...takut terlepas...nanya lak... mana la aku nak pi klu sampai stesen kota bharu...pastu dah sampai kat tempat aku tuh...aku suh pakcik driver tuh behrenti...aku sampai dalam kul 5.40 pagi kat uitm...jalan2 sunyinya... seven eleven tutup...mana aku nak pi...alih2 aku pi kat shell minyak yang menyilau pandangan...duk la ctu sampai cerah... pastu ada sorang pakcik kat shell tegur aku... nih kenapa duk cni...dengan panjang lebar aku menceritakan...saya belajar kat uitm tuh...dari terengganu kehkehkeh...pastu pakcik tuh ckp bagus la aku duk kat situ...pakcik tuh citer sebelum nih ada sorang budak lelaki turun dari bas kat stesen minyak tuh...ada la sekumpulan budak motor yang nakal... meragut beg budak tuh...kecian betul...aku pulak cakap dalam hati...bahayanya.... lepas tuh aku duk lepak2 kat ctu duk belek2 buku... duk atas lantai kat sebelah kedai shell tuh...hmmmm macam orang pelarian lak...pastu ada pakcik lori lak tegur... aiyo... cakap je la...hahahahahaha...selepas tuh aku terlelap kejap kat ctu..pastu terkejut bunyi motor... aku dah risau takut org ragut beg aku...hahahahaha...budak2 moto...mari mana la budak2 nih pagi2... budak tuh tengok aku...aku tengok dia...camtu la...kwn dia sorang lagi pi tandas..mengejutkan aku dari tidur...dalam kul 6 lebih aku pi uitm... suh pegawai keselamatan kat ctu bukak pintu ..aku cakap nak solat subuh... (myb org cakap aku berani...tapi dalam hati...ya allah selamatkan aku...risau den... aku sorang2) tapi alhamdulillah xde pe2...pastu aku bersiap... cari kedai mkn sume tak bukak lagi... alih2 mkn biskut n air 100 plus yg aku beli kat stesen bas dungun... duk la dlm kelas...aku la awal sekali...hahahahahaha...belek2 buku leh lak aku terlelap...sampai air liur pun keluar.. (melihatkan betapa letihnya aku...n mengantuk) sedar2 org ketuk pintu tanya kelas... pastu kena pindah kelas lain...tiba kelas BELL.. mr. lim mengajar aku... setiap minggu muka aku sokmo ada...betapa semangat nya aku nak belajar... i like mr Lim...klu aku xpaham dia tanya...klu dia tengok muka aku blurrr maknanya aku xpaham la tuh...hahahahaha seorang pensyarah yg sporting ngan pelajar...pensyarah cina...heeee... dalam kelas tuh aku berkenalan ngan dua orang pelajar yg aku xnampak sebelum nih...hmmm diorang ok...kedua2nya kerja bank... yg perempuan nama dila...yg lelaki tuh aku lupa namanya... begitu sedih bila mr lim tanya aku datang ngan apa... aku ckp datang ngan bas...duk shell tuh...hukhukhukhuk... sedih lak...aku rasa nak nanes jer...tapi aku senyum je la kat mr lim n kwn aku lagi dua org... dila seorang yg baik... semalam dah tolong aku...semalam aku balik ngan dia sampai kuala terengganu... selepas aku tengok pasaraya bilal kubang kerian aku rasa xselamat jer... tempat duduk pun xde.. nak kena tunggu ctu sampai kul 10 malam... dila seorang yang ramah... aku terkejut pi umah dia... dia kecek kuat...mak ayah dia pun camtu...hahahaha terkejut beruk aku.... umo dia baru 23 tahun... (aku ingat ayah dia marah dia...upenya...memey cara diorang cakap camtu) punya la ganas bawak keta sampai 120 k/m sejam...ish2 takut aku... mak ayah aku dah wisau la sbb aku xjadi balik ngan bas... pasaraya bilal tuh tutup kul 10... kedai lain xada sangat kat ctu... klu pasaraya tutup.. bas tak sampai lagi...eeee..takut aku...biar la aku balik ngan dila jer.... apa punya bas...menyusahkan org... stesen langgar molek2 ada... xpakai... yg penting aku selamat... aku teringat mimpi aku mlm tuh... aku ngan seseorang berjalan myb adik or sape2 aku tak tahu...lalu di satu bas stop... terlihat kanak2...aku pun fikir... dlm mimpi pun leh pikir xtahu la aku nih...buat apa budak nih duk kat cni malam2... aku terus berjalan...pastu aku rasa sesuatu yg tak elok... aku baca ayat kursi n an-nas dan aku terjaga dari mimpi tuh... begitu la kisah nya.... hahahahahahaha...

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails