pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Ahad, 2 Januari 2011

Soal Hati

soal ini xdapat di elakkan, kerana hati ini begitu lembut sekali, makin di keraskan hati...bertambah lah sakitnya hati.... hanya ketenangan mampu menenangkan jiwa2 ini.... aku perlukan ketenangan..bukan kata2 yang mengingatkan aku kepada soal cinta atau perasaan...kerana perasaan sangat uniq, kadang kala sensitif jugak.... yang aku perlukan ketenangan... kadang kala... aku mencari apa yg perlu aku buat..berkenaan soal ini.... (jawapannya) nampaknya bukan senang nak sembuhkan hati yang sudah terluka... namun aku masih bertahan sehingga kini..... walaupun aku memendamnya sendiri... hanya ketenanngan jiwa yang mampu meredakan gelora dijiwa.... walaupun hati derita... tapi ketenangan dapat mengatasi derita itu.... derita itu tidak akan terasa lagi... bila ada kemanisan dalam hati.... itu saja berkenaan dengan hati.....

2 ulasan:

Iman berkata...

aku rasa lega...bila leh tulis dalam nih...fuhhhhh layan lagu ... to eyes...coming from.... as long as u luv me

Iman berkata...

untuk catatan ini...nak sesuaikan dengan lagu firdaus - jendela hati.... sesuai kot


Aku ingin hidup secerah mentari pagi
Yang menyinari di taman hatiku
Aku ingin seriang kicauan burung
Yang terdengar di jendela kehidupan

Aku ingin segala-galanya damai
Penuh mesra membuahkan ceria
Aku ingin menghapuskan duka dan lara
Melerai rindu di dalam dada

Sedamai pantai yang memutih
Sebersih titisan embun pagi
Dan ukhuwah ini pasti berputik
Menghias taman kasih yang harmoni

Seharum sewangi kasturi
Seindah ceria pelangi
Segalanyakan bermula di sini

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails