pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Ahad, 26 Disember 2010

apa aku pikir

ermmm lupa aku pikir apa tadi.... (apa aku pikir tadi ek) andai semua rakyat malaysia dah jadi miskin... maksud aku.... barangan bertambah mahal...tapi pendapatan masih lagi tak naik-naik...nampaknya kadar kemiskinan lagi tinggi kat malaysia ni... melainkan rakyat malaysia nih rajin2, tanam sayur sendiri, xyah dah beli kat kedai...kan jimat tuh... andai rakyat xde duit... bahan mentah masih ada... sekarang rakyat malaysia semakin meningkat dan kepadatan penduduk pun tinggi... jadi masing2 mesti nak umah kan nak duduk, jadi sekarang sape2 nak berniaga...beli tanah, buat rumah n jual...hukhukhuk... tapi nih bukan idea yang aku pikir tadi... emmm apa aku pikir tadi nih...(awat la aku nih pelupa benor), org ckp org hok selalu lupa tuh, maknanya xlama la tuh (mati) erkkk bekal tak cukup lagi nih...hukhukhukhuk... mata tgh ngantuk...xdapat nak ingat balik apa yg terlintas sebelum nih.... ptg tadi baca artikel kat muharikkdaie... (apa yg aku pikir...semua org akan lalui itu..klu allah tak kasi ujian apa2..maknanya allah tak syg kat kita...klu kita sentiasa diuji...maknanya allah sayang...emmm), klu kita xdapat cinta manusia (krn dia), maknanya allah masih xpuas bercinta dengan kita dan xsanggup kehilangan cinta kita terhadapnya (betul ke apa aku tulis nih...ngantuknya).... usaha sendiri lagi baguskan dari makan gaji... ada jugak masa apa kita nak buat apa2 kan.... pemasaran islam.... (aku ada idea) mcm nak promosikan islam... byk caranya...nak atau xnak buat je... dengan agama leh dapat uit jugak... tp kena kreatif... sambil2 berniaga leh sebarkan islam... good idea... contohnya keluarkan produk2 yang bole buat org ingat pd allah...mesti ada kat luar sana buat sesuatu untuk sebarkan islam... hmmmmm ( bijak jugak aku nih)hukhukhuk

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

baru aku ingat apa yg aku fikir... pada masa sekarang dan akan datang..manusia perlu kepada agama... sbb apa aku ckp mcm tuh... bila sume dah tak terkawal..
fikir la sendiri... sepatutnya..dalam sistem pendidikan kena ada byk subjek berkaitan agama...klu nak didik anak bangsa

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails