pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Ahad, 4 April 2010

coretan buat teman2 remaja masjid

Assalamualaikum… ..Alhamdulillah… dengan nama allah yang maha pengasih dan maha penyayang, dengan segala rahmatnya…saya masih ada disini…. Sesudah berlalu bulan yang penuh berkat dan mulia…sekarang kita lalui hari kemenangan.. tapi saya rasa belum menang… kita sedar bahawa hidup ini hanya sementara…darinya kita datang kepadanya jua kita kembali…. Saya mencari sesuatu dalam hidup saya…yang membuatkan diri saya bahagia, gembira….. akhirnya saya temui…. Di bulan yang penuh berkat….saya rindu pulak…. Hanya satu yang membuatkan diri saya bahagia dengan mendekatkan diri kepada allah s.w.t…… saya harap teman2 remaja masjid begitu juga…. Semoga allah melimpahkan rahmatnya kepada teman2…. Tiada iman tanpa amal…tiada amal tanpa ikhlas….. tiba2 je saya nak tulis ni…tengok citer tajuk perempuan..bagus citer tu ada banyak pengajaran yang saya kutip… pelbagai dugaan yang dilalui…akhirnya dia temui cintanya…. Sudah fitrah manusia… manusia lebih suka melalui lorong2 yang belum pasti memberi kebahagiaan kepada dirinya…. Akhirnya ternoda dengan dosa2… sedarlah wahai teman2 allah menerima sesiapa sahaja yang ingin bertaubat…. Yang ingin kepadanya…. Satu langkah kita kepadanya…beribu2 langkah dia datang kepada kita….. ilmu saya tidak banyak…saya kongsikan apa yang saya lalui n sy dapat dari kehidupan saya sendiri n org lain…. Usia dah semakin meningkat…tidak tahu mana hala tuju yang ingin dilalui….. benda dah ada depan mata….saya go on je la…. Untuk diri saya sendiri dan orang lain….insyaallah… . Diluar sana penuh dengan dugaan dan cabaran hidup yang perlu kita tempuhi…tiada cabaran xseronok la hidup…. Disebalik dugaan yang diberikan kepada kita…. Allah memberi sesuatu kepada kita…. Renung2kan lah…..
Alhamdulillah… ॥


Dengan mendekatkan diri kepadanya kita akan rasa bahagia…dengan mengingatinya hati2 kita akan menjadi tenang…. semoga coretan yang xseberapa ini memberi peringatan yang baik buat teman2…. Yang baik itu datang dari allah dan yang tidak baik datang dari diri saya sendiri…. Salam lebaran dan maaf zahir batin…..वास्सलम

Secerah pawarna..the zikir

Seindah sedamai pantai melambai gemalai
Begitulah hati merindukan kasih yang padu
Bagaikan pepasir basah disimbah lautan
Begitulah perjuangan ini
Biar basah dengan Iman dan ukhwah

Kita ingin segalanya indah sebersih pasir pantai memutih
Seindah dan secerah pawarna berseri ukhwah dipupuk kasih
Kita ingin segala terlerai dengki dan dendam kusumat musnah
Biar keikhlasan berbicara didada hati luas saujana
Seindah sedamai pantai melambai gemalai
Begitulah hati merindukan kasih yang padu
Bagaikan pepasir basah disimbah lautan
Begitulah perjuangan ini
Biar basah dengan Iman dan ukhwah



fadilah...jumaat 25.9.2009

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails