pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Rabu, 14 Ogos 2013

Ulat dan kepompong

http://youtu.be/r7wFRGCuWwU



 Teringat masa mengajar di tadika cemerlang abrar..video ambik dlm youtube.. dulu nyanyi xde muzik Seronok mengajar..tp penat la..heeee

just nak citer..org dulu kahwin mudah je..xmcm skrg... byk kena sabar... kadang2 rasa nak menjawab..yang nak kahwin sape...fuhhhh... lebih baik..diam dan buat xtahu....

ye la..raya hari tu..sepupu tunang kat umah... xkisah pun pasal tu..yg aku kisah..heee xsuke banding2kan... sape dpt cincin lagi besor... barang yng dibeli oleh pihak laki la... asal la org suka bangga dgn benda2 kecik gitu... yg aku kisah lagi... awat aku sakit hati sangat... pasal org banding2 la tu... pastu aku xnak pun rasa cemburu ke apa... tu la dinamakan wanita..xnak pun perasaan tu..tp datang jugak... xleh nak sekat...dia mai sendiri..pujuk hati...jgn terasa ke apa... tp xleh gak... baru la aku paham... perasaan org perempuan mcm mn... xnak pun hadir gok...

senipis kulit bawang... agaknya .. org perempuan skrg yg ada ilmu pun mcm tu jugak ekkk... hang sabar je la ya..wahai lelaki2 di luar sana... sedih tau..sape xsedih.. jadi hari raya ari tuh... aku xmasuk sgt la( ckp2 byk dgn sanak saudara)..pasal aku nak jaga hati aku sendiri..kan xpasal2... aku marah2 org... dan satu lagi... org puan ni mmg suka wat ketupat..tu mmg aku setuju.... huhuhu..ckp perkara yg xberfaedah...wat tambah dosa lagi ada la... sbb aku rasa... wat abis air liur ckp..pastu kering tekak..dahaga air.. pasal ckp byk ngat...heeee kat mana2 pu aku jumpe org buat ketupat.... kdg2 terang2ngan... nak tegur takut terasa hati..diam aje la... dlm hati kata... mcm tu perangainya...ish2.. upenya dugaan jugak dgn ipar duai semua..

kdg2 aku pikir..mcm mn la mak aku leh tahan dgn sume tu... (ke buat xtahu..myb benda tuh kecik kot..ada benda lain lagi leh pikir) aku klu buleh just wat akad nikah je...xde pelamin xde pe... tp aku rasa... org kan suka mengata kat belakang... huhuhu realiti..zaman skrg yng benar nampak salah...yg salah nampak benar... aku rasa tunang aku tu..lebih kurang dgn aku je... sbb dia xsuke tempat yg ramai org n bising... datang umah raya pertama..dia sorang..gelisah sekali duduk..pasal dia sorang... org kat umah aku ramai... dgn sepupu2.. sepupu2 ok..tp mak2 yg xbape nak ok... agaknya org kahwin..nak tunjuk sape lagi bagus ke..

teringat lak kata2 kawan kat facebook... dah kahwin..sbb dah ada jodoh..xde anak... xde rezeki lagi..sebaik2 perancang adalah Allah S.W.T Dalam hidup ni banyak sangat boleh belajar...

org dewasa ni banyak masalah la..best jd budak2 sekolah... pergi belajar... ambik periksa...tu je pikir... xde nak pikir hal lain.... begitu la dunia... ibarat ulat dan kepompong...

 sekian

 selamat hari raya...maaf klu ada tersilap kata n bicara

4 ulasan:

Unknown berkata...

slmt hr raye kak iman...

Iman berkata...

selamat hari raya jugak... bz yer adik hamdi

Unknown berkata...

mmg bz....hmm...xpe...naik sem baru mmg tmbh busy...doakn saye..:)
aa

Iman berkata...

semoga dapat result bagus2... akak lagi setahun lebih abis la study..ni dah start sem baru jugak

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails