pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Selasa, 28 Ogos 2012

hari nih bg kucing makan

biasa adik yg kasi..memandangkan adik bz nak periksa... aku tolong bg mkn la... kucing oren tuh dan beranak 2ekor anak...kiut2 jer..putih krim sekor n black tompok2.. ada la ikan cermin yg mak aku masak ikan singgang pedas...mmg sedap..aku ambik isi ikan tuh gaul2 dgn nasi... anak oren dah start leh mkn nasik...biasa oren lari...sbb takut2... itu la mukan manusia jer ada trauma...kucing trauma jugak..sbb masa oren tuh kecik2...xbg masuk umah.... jd kucing2 kat umah dah disiplinkan... klu masuk pun kejap jer..pastu cari la pintu nak kuor...jd bila kita wat baik dgn kucing... kurang la ckit oren tuh takut (kesnya kucing jantan kecing merata) sejak itu la kucing2 xdibenarkan mask umah.... tikus2 best jer curi makanan...ish3... anak dia yg si black tuh duk gigit jugak mata ikan cermin yg keras tuh... aku nak ambik la.... anak dia gigit tgn aku pulak dah.... org xboh bg dia tercekik...dia gigit tgn kita pulak (muleh tahan garang mcm mak dia) agaknya kucing betina memey mcm tuh... klu yg putih aku lg suka tengok..pasalnya...jln terkedek2... hahahaha..klu tengok org...teleng pala2..hikhikhik... best la ada anak kucing baru...leh main.... oren pun dah pandai jaga anak dia skrg.... yg kecik tuh si black kuat mkn... yg putih..kuat minum susu...si oren pulak maknyer.... jenis mkn skit... tp nak kena mkn byk kali..tengok kucing pun pandai jaga badan... si oren nih kecik jer badan dia.... klu duk depan pintu dia lapar.... ikut kita memey maksud dia lapar la tuh..... best tengok kucing mkn.. anak2 dia duk gigit kepala ikan cermin... sedap je nampak diorg makan..... aku pun nak mkn nih...lapar...ingat nak tido...sat g kot.... esok buat keje agi kat opis.... dah 4 bulan aku keje ctu..td duk isi borang perkeso..esok nak bg no KWsP ke wan... keje kat mana2 pun kena rajin n teliti... smlm pun satu pengajaran buat aye utk check barang satu2.... aku main kira bateri baru jer... xpasan walke talk yg di repair ada kat celah... klu xkuorkan satu2 mmg xtahu walke taLki tuh ada dlm tuh.. sepatutnya diorg xleh campur brg yg diorder n di repair... nak jimat kos... satu pengajaran dlm pekerjaan... walaupun aku dah bekerja dlm 3 tahun dah... kesilapan tuh la membuatkan kita berhati2 bila wat keje.... esok aku nak check semua brg yg kena byr ganti rugi...n brg2 yg boleh digunakan... tgh prepared brg utk org sewa.... aku dah nampak dah keje apa aku kena buat...klu rajin cari keje xpe la.... buat la apa pun..pasti ada keje punya.... (byk lg keje nih)... aku perasan diri aku camne...aku kurang fokus ckit... dah kul 10 mlm beb...adik dah tido.... kena jimat cermat.... xnak pening pala la pikir nak pi kelas ke tidak.... 2 tahun agi study..... tabiat kucing bila dah kenyang..diorg jilat2 kaki diorg... pastu mandi la...cuci2 muka...heee klu kome2 pasan.... klu dulu si oren klu kia pegang je anak dia...dia xmau jilat anak dia...nampaknya skrg oren dah berubah.... masih kenal anak dia...alahan lepas beranak agaknya..xpun hidung dia tersumbat....hehehehe (pandai2 je kan) nampaknya si F tuh xsuke cat...tp aku suka...xleh jd nih...nak bela cat jugak camne2 pun...hmmmm

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails