pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Khamis, 9 Ogos 2012

ceramah seposen dua

aye sakit perut lak..pagi2 nih...sahur air teh..air masak..kurma 3 biji..cukup la tuh... aku rasa mcm mkn byk je buah kurma...upenya 3 biji jer..hekhekhekhek..... mandi2..solat subuh...pastuxleh tido..pasal smlm tido awal... rasa segar je klu dpt mandi pagi2 hari... hmmm smlm lepas berbuka ada sorang nih hantar mesej kat ambe..kali pertama aku xlayan..xbalas..kali kedua..aku rasa geram...apa g... jgn membazir yer adik2 sms 10 sen... diwajibkan kita hantar mesej yg berguna pd org yg kita xkenal.... hahahahaha...mesej dia camni... no yg xdikenali aku panggil hantu...


hantu : dah berbuka ke sayang

aye : syg tengkorak hang, klu nak hantar mesej bio pd org yg betul, setakat mereng2 (maksud mereng2 boyprend, girlprend) baik xpayah la.... ( aku tgh api membara nak bg tazkirah ni)... dibulan ramadhan nih banyakkan amal ibadat...baru berkat hidup.

si hantu nih balas balik :  kurang ajal, xbaik marah syg bulan2 pose nih

(aku rasakan dia nih lagi kurng ajal tau x...dah xbg salam)

lepas tu aku xbalas...dia tengok aku xbls agaknya..dia call 3 kali...aku xangkat... tp no lain.. dlm mind aku nih pikir... org yg sama ke.... waaa panas hatiku...klu kena org yg nak main2kan aku nih.... aku xcaripasal dgn dia...dia pulak cari pasal dgn aku.... cara aku senang jer...wat tak tahu je klu  adik2 jupe kes sama mcm dgn akak nih ya...nih la cara2nya mesej yg berbuah pahala dan pengajaran..ingat tau.... mukan senang akak nak turunkan ilmu nih....

alih2 org tuh ngaku dia bersalah..sbb byk tipu aku... jd aku xrasa pe2 pun...sbb aku xde wat salah dgn dia..xcari pasal dgn dia.... tu la kan klu kita jujur... ckp perkara yg betul...org akan cari kita balik... tu lah penangan aye ..nih yg berjaya menjinakkan org2 xpandai hargai org lain/ perasaan org lain ( rasa sedih lak) tapi dont worry akak nih dah besar pjg..xperlu sedih hal2 yg mcm tuh.. jd kita teruskan hidup mcm biasa... ingat tuh adik2 sekelian... jgn menipu tau... nanti Allah akan balas balik.... tegok mcm kwn akak nih... xserik2..kan rasa bersalah seumur hidup bila dah menipu org........ maaf la ye...... sebelum kena kat deme2 yg menipu aye jugak... insaf2 la..... xde kebaikan pun....  klu nak rasa mcm org dlm citer nih....teruskanlah...belum ase penangannya kan.....

apa la aye nak buat pagi nih...nak pasang lagu pagi2..org masih keroh..xpasal2 kena marah tau... ear phone pun xde.. itu le sbbnya aye dah kurang dgr lagu2 nih... dah xsakit perut dah... susut dah ase berat bdan nih..bulan pose xmkn byk sgt...mkan masa berbuka tuh jer.... klu penuh/kenyang sgt..xsyok jugak perut nih...jd xlarat lak nak bangun...aye rasa aye dah kurus la (mmg aye kurus pun)


xsampai hati nak wat bisim... smlm tolong ayah kutip buah mangga kat depan umah... ada la lembu tiga ekor..tp aku bg kat lembu yg mengandung jer.... sempat la bg dua.... ayah aku lak marah2.  ayah ckp baiknya bg lembu mkan..nanti dia berak depan pagar umah.... (sbb tuh je ke ayah aku xmo bg mkn ke lembu) lembu org lain.... aku pun jwb.. kita mmg baik pun ayah...hekhekhekhek... aku percaya yg binatang pun ada rezeki dia...aku rasa xsalah bg mkn kat lembu tuh...daripada mangga tuh buruk..baik bg mkn kat lembu kan kan kan.... itu la kisahnya


ayah aku nih kdg2 mcm budak kecik.... dah beli dah mercun tuh ..ish2.. aku fobia jugak dgn mercun nih..ye la mercun aku xpernah main..setakat bunga api pernah la.. dlm paper tuh byk org yg main mercun cedera ctu cni.... eeeee... xtakut ke.... serun tau.... xke menghabiskan duit... sape la nak main kat umah aku nih... melainkan ayah aku je...bunga api leh la aku tumpang sekaki..klu mercun lain jgn harap la....


sekian

coretan akak comel..di pagi hari di bulan ramadhan ini






3 ulasan:

name it berkata...

hek eleh... comel la sangat. kang ada yg makin brtambah syg. kuikuikui

Iman berkata...

sume Allah ciptakan comel....jd aye pun comel la...apa kelas neelofa... arghhh... neelofa tuh pun ko minat....pirahhh... caitt podah

noname berkata...

neelofadzillah ? keskes keh

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails