pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Jumaat, 13 April 2012

tentang keje

bagaimana harus aku buat, kat tempat keje skrg...byk perkara yg aku belajar.... dari 3 hari lepas aku pikir pasal nak time tawaran keje baru... complaint yg dtg dah kali ketiga, driver buat keje mcm org lepas tangan jer, keje nak ckit...gaji nak tinggi... supervisor baru tgh mencari pekerja baru...boleh pulak driver ckp xpayah..pastu mintak naik gaji dia pulak... supervisor jawab nanti brg byk kamu jugak yg susah..keje teruk2...(aku setuju dengan supervisor)... utk selesai masalah kat opis skrg kena ubah cara diorg kerja... cara kerja diorg pakai sekarang diorg ikut calvin punya kepala... calvin dah cabut awal2 sbb xmo jwb dgn bos... last sekali aku yg kena tanggung semuanya...n myb dia penat keje cni..aku tengok mcm org xterurus pun ada... sampai mlm dia wat keje. kadang2 aku balik lewat utk buat keje, aku dengan willie dah byk kali suruh dia turun kerja hari sabtu...dia xmo... lori nanti nak kena ambik balik... aku xkisah dah klu dia nak dtg keje naik apa...sebab semua tuh adalah hak company... cara kerja calvin sebelum nih betul2 menyusahkan aku... sampai diaorang dah naik lemak... aku tak dapat nak tolong diorang lagi...diorang tul2 xkecian ke aku. Klu boleh aku nak second bos aku datang cni... sbb supervisor pun xdapat nak buat apa2. dan supervisor tuh baru lagi bekerja dgn company aku....

macam mana aku nak buat kerja klu dorg xmo dgr ckp aku, bila org complaint baru nak tergadah...Allah nak tunjuk kat diorang la tuh.. berkenaan dgn company yg berurusan dgn company aku... aku bagitahu apa yg salah diorg buat, diorg xmuleh nak salahkan company aku je..sbb diorg pun wat silap jugak... dunia kerja pun main politik.... masing2 xnak ngaku salah...hanya nak salahkan satu pihak... aku senang dengan staff diorg...klu diorg xmo time aku komen dengan ikhlas... yg tuh buat aku naik angin.. aku bukan pesen senyap... aku jelas perkara betul... aku sendiri tanya driver.. ada hantar papan xok ker.. driver ckp ok.... aku tanya soalan pasal complaint yg pertama diorg xjwb2... bagi aku diorg belum tul2 berjaya dengan keje diorg sbb...klu dah sampai offshore baru complaint barg x ok.... salah diorg jugak.. (tp tetap xmo ngaku salah) aku mintak maaf bagi pihak company aku... tapi bukan jenis nak susahkan company diorg ..apatah lagi company aku sendiri...


diorg speaking london...aku tetap ckp melayu.... yg penting diorg paham aku nak kata apa... aku tak takut dengan diorang...supervisor pun ada ckp... jgn takut klu perkara tu benar... diorang nak menidak2 kan apa yg aku ckp.... pusing kot lain... (cabaran paling hangit...buat aku tension jer)... aku tak tahu la mcm mana nak berurusan dengan diorg lagi...diorang pun kena berhati2 dgn aku lepas nih.. mentang2 aku puan...kome2 laki.. tambah2 org yg xbape nak pandai nih... wari ada call aku..mcm nak marah aku jer... bahaya klu org yg tandatangan dokumen tanpa melihat barang itu dimasukkan..dia akan menanggung akibatnya yg akan dtg.... aku kata klu xcaya tanya asmari n johari pasal barang tuh...aku suh dia siasat brg yg rosak tuh... sampai skrg dia belum bgtahu betul2 dgn aku... aku suh dia tengok do no sekian2...barang tuh kuor tanpa pengetahuan saya... xsuke klu asyik nak tembak aku jer...aku pun kena backup company aku... sbb klu diorg wat mcm tuh...akan dtg masalah kat company aku n diorg jugak... (takut jugak diorg)... lepas nih nak barang bagi PR...klu xpuas hati dgn brg minta dengan jo (aku tahu driver aku malas nak wat keje...nampaknya lepas nih jo kena hati2 gak..xleh hantar sebarang2)... salah siapa ... klu masing2 pun ada wat salah... pelanggan selalu betul..big bos pun mcm tuh...walaupun terang2 diorg pun ada wat salah.

esok byk keje kene buat...lewat aku balik esok..kena siapkan keje... ari nih ada org mintak brg... tapi diorg xcall aku..diorg pi call calvin lak... calvin lak bgtahu aku... aku kena call diorg dulu...nampaknya aku kena wat taktahu jer...mcm mana penerimaan diorg...mcm tegang jer..aku xsuke suasana camni.... malu pun ada, dah keje xleh byk kira...

serabut sgt2.....  aku cuba tenang kan diri...buat mcm biasa jer...aku xtahu la klu jo pi hantar brg esok camne...aku dah mintak diorg turun keje esok... pergerakan utk kuor agak terbatas..xkan la aku nak drive sorang2 pi company diorg..nak harap kan driver pun xdpt... aku jugak yg kena...nanti aku mintak horace hantarkan... klu aku munyi minta driver buat sume keje material... tengok la..mesti potpetpotpet..sepatutnya aku yg potpet2 kat diorg.. kunci lori aku ada minta dgn diorg...diorg byk bg alasan.. supervisor pun dah munyi...nampaknya supervisor dah paham apa masalahnya...mukan aku masalahnya..tapi driver... aku rasa driver akan dipecat oleh bos..sbb horace dah tanya aku...senang ke cari driver cni...mmg ada...tapi mkn masa nak cari...klu driver xde...barang xdpt la hantar... mukan senang nak cari pekerja yg betul2 dpt buat kerja. sume nih start dari calvin...nampak mmg kena paksa diorg.

aku xpandai nak tipu...aku jenis jujur, mmg xpandai nak kelentong... sejak kecik mak aku ajar mcm tuh..adik2 aku pun mcm tuh.... mukan hak kita jgn ambik... klu tipu rasa bersalah sgt2..kita akan menanggungnya.. dan aku xsuke perasaan tuh...

sekian time kasih

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails