pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Selasa, 24 Mei 2011

al-fatihah n surah2

dengan nama yang maha pengasih dan maha penyanyang...al-fatihah (baca fatihah dulu...baru leh baca yang bawah)

makna permulaan bismillah...membuatkan kita percaya yang allah maha pengasih dan penyayang...allah sayang kat sapa2 jer..

bila baca keseluruhan terjemah al-fatihah nih (lama dok hafal..ingat tp..bertukar2...bukan xingat al-fatihah... cuma xingat ayat nih..makna lagu nih...mcm tuh...jadi baca la ya.. surah nih pendek jer...tapi bermakna)


meh kita godek2 dia kata apa...aku rasa ayat surah nih lagi sedap dari lirik2 lagu...pelikkan...apa yg aku rasa yer...nanti sume2 leh rasa sendiri...ambik feel...

bismillah...segala puji bagi allah, tuhan seluruh alam...

yang maha pengasih dan maha penyayang (baca biar penuh ngan kasih sayang...baru feel...tersentuh...haaaa)

pemilik hari pembalasan...(ingatkan kita dia adalah pemilik hari pembalasan...kita numpang jer)

hanya kepada engkaulah kami menyembah dan hanya kepada engkaulah kami mohon pertolongan...

tunjukilah kami jalan yang lurus

iaitu jalan orang2 yang telah engkau beri nikmat kepadanya, bukan jalan mereka yang dimurkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat....(pengharapan....aku asyik jumpa ayat nikmat jer...dalam surah sajadah...dia kata...nikmat hanya allah yg tahu... sebb aku duk fikir...adakah org yg sudah merasai nikmat akan merasai nikmat itu kembali..dan nikmat itu sudah ada dlm diri...tapi tak ditonjolkan....setiap org yg ingin merasa nikmat itu...kena berusaha untuk merasainya....hehehe...ntah pe2 ku ckp... dan surah sejadah dari ayat 13 hingga abis... paling aku terkejut beruk yer...ayat 20...ayat nih...'rasakanlah azab neraka yang dahulu kamu dustakan"


dustakan...takut bila baca.... dlm kubur...kamu bohong.... takutnya aku..... ... yang kamu dustakan...aku rasa la kan...org yg tak takut wat dosa tuh la org yang dusta... ingat azb neraka takdak...klu dia ingat dia xwat dosa doh... selamatkanlah aku dan semua...


sekian time kasih...

sape2 nak cambung...silakan...tuan blog izin... ilmu berguna

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails