pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Selasa, 18 Januari 2011

Petunjuk

salam.... selepas solat magrib semalam... bacalah surah al-baqarah 2,3 muka surat.. lepas tu solat isyak pulak.... solat isyak dan solat sunat yang lain... tapi dalam solat hajat... dua rakaat..... mohon doa kepada allah (sebenarnya lama dah xsolat hajat tapi semalam aku rajin benor aku solat hajat.... rasa sedih la jugak beb sebab lama xsolat hajat...) pastu solat witir 1 rakaat...malas bebenor aku nih..... masa time aku baca surah an-nas... perkataan nas tuh menusuk dalam hatiku... macam ada benda masuk je dalam hati aku.... lepas tuh duk relax2 tengok citer mahabbah delaila.. lucu jugak aku tengok citer nih... laki muda... isteri dah berumur... cara bercinta orang berbeza usia nih lain beb.... sweet jugak... mcm mak ngan anak.... yg aku tak tahan nak gelak... lelaki tuh waad... cara dia bawa watak... berbeza benor... apa2 pun romantik.. alahai.... lepas abis tuh...duk ngadap laptop... mulut aku memang ada ja nak sebut...tiba2 (suspen lak kan)... aku sebut nih lakod ja akum..... aku terus cari dalam tenet surah apa yg aku baca... subhanallah...surah at-taubah byk khasiatnya... dalam doa solat hajat aku... sama ngan khasiat surah nih bila kita amalkan... dan surah an-nas untuk lindung diri kita dari bisikan2 syaitan... allah mendengar doa aku... yang sebaknya... allah masih memandang aku..dan kasihkan aku.... alahai sedih la pulok.... cerita ini sekadar pengajaran... bagi org yg selalu menjenguk blog ini... sekian terima kasih


lupa.... amal surah an-nas dan at-taubah ayat 128 &129..... bagus untuk diri kita...wassalam



surah At-taubah ayat 128 & 129

kerinduan buatnya...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

:: alhamdulillah... barada amruna wa shalaha. salamun'alaika ::

ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَـٰلَمِينَ
ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
مَـٰلِكِ يَوۡمِ ٱلدِّينِ
إِيَّاكَ نَعۡبُدُ وَإِيَّاكَ نَسۡتَعِينُ
ٱهۡدِنَا ٱلصِّرَٲطَ ٱلۡمُسۡتَقِيمَ
صِرَٲطَ ٱلَّذِينَ أَنۡعَمۡتَ عَلَيۡهِمۡ غَيۡرِ ٱلۡمَغۡضُوبِ عَلَيۡهِمۡ وَلَا ٱلضَّآلِّينَ
اللّهمّ صلّ على محمّد وآل محمّد الاوصياء المرضيين بأفضل صلواتك وبارك عليهم بأفضل بركاتك والسلام عليه وعليهم ورحمة الله وبركاته
اَللهُ لاَ اِلَهَ إِلاَّ هُوَ اَلْحَيُّ الْقَيُّوْمُ. لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَنَوْمٌ. لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي اْلاَرْضِ. مَنْ ذَاالَّذِيْ يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ. يَعْلَمُ مَا بَيْنَ اَيْدِيْهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ. وَلاَ يُحِيْطُوْنَ بِشَيْئٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَاشَآءَ. وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَاْلأَرْضَ. وَلاَيَؤُدُهُ حِفْظُهُمَا. وَهُوَ اْلعَلِيُّ الْعَظِيْمُ.
اَللهُ لاَ اِلَهَ إِلاَّ هُوَ اَلْحَيُّ الْقَيُّوْمُ نَزَّلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ واَنْزَلَ التَّوْرَاةَ وَالاِْنْجِيلَ مِنْ قَبْلُ هُدًى لِلنَّاسِ وَاَنْزَلَ الْفُرْقَانَ.
اَللهُ لاَ اِلَهَ إِلاَّ هُوَ لَيَجْمَعَنَّكُمْ اِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لاَ رَيْبَ فِيهِ وَمَنْ اَصْدَقُ مِنَ اللهِ حَدِيثاً.
اَللهُ لاَ اِلَهَ إِلاَّ هُوَ لَهُ الاَْسْماءُ الْحُسْنى.
اَللهُ لاَ اِلَهَ إِلاَّ هُوَ وَعَلَى اللهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ.
اللهم صل على محمد وعلى آل محمد كماصليت على ابراهيم انك حميد مجيد، وبارك على محمد وعلى آل محمد كماباركت على ابراهيم وعلى آل ابراهيم
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰٓٮِٕڪَتَهُ ۥ يُصَلُّونَ عَلَى ٱلنَّبِىِّۚ يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَيۡهِ وَسَلِّمُواْ تَسۡلِيمًا
سَلَـٰمٌ۬ قَوۡلاً۬ مِّن رَّبٍّ۬ رَّحِيمٍ۬
سَلَـٰمٌ عَلَىٰ نُوحٍ۬ فِى ٱلۡعَـٰلَمِينَ
سَلَـٰمٌ عَلَىٰٓ إِبۡرَٲهِيمَ
سَلَـٰمٌ عَلَىٰ مُوسَىٰ وَهَـٰرُونَ
سَلَـٰمٌ عَلَىٰٓ إِلۡ يَاسِينَ
سُبۡحَـٰنَ رَبِّكَ رَبِّ ٱلۡعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ
وَسَلَـٰمٌ عَلَى ٱلۡمُرۡسَلِينَ
وَٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَـٰلَمِينَ
حَسۡبِىَ ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَۖ عَلَيۡهِ تَوَڪَّلۡتُۖ وَهُوَ رَبُّ ٱلۡعَرۡشِ ٱلۡعَظِيمِ
حَسۡبِىَ ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَۖ عَلَيۡهِ تَوَڪَّلۡتُۖ وَهُوَ رَبُّ ٱلۡعَرۡشِ ٱلۡعَظِيمِ
حَسۡبِىَ ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَۖ عَلَيۡهِ تَوَڪَّلۡتُۖ وَهُوَ رَبُّ ٱلۡعَرۡشِ ٱلۡعَظِيمِ

Bacalah!.... Bacalah dengan menyebut Nama TUHAN-mu Yang Maha Mencipta
atau supaya jangan ada yang berkata: "Kalau sekiranya Allah memberi petunjuk kepadaku tentulah aku termasuk orang-orang yang bertakwa".
(QS. AZ-ZUMAR:57)

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails