pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Sabtu, 8 Januari 2011

perjalanan ke kota bharu

hari ini aku penat sangat...jadi aku mengambil keputusan untuk tidak bekerja hari ini.... memandangkan...1 hari jugak aku tak tido...itu pun lelap dlm setengah jam jer...kul 2 pagi aku bertolak ke kota bharu...yang mengambil mana 5 jam perjalanan untuk kesana.....penat giler..... nasib baik aku xgiler... sepanjang perjalanan...aku xtido...xleh dah nak tido.....sejuk....sampai di kmpung tembila @ kg raja...air melintasi jalan raya.....dalam jugak beb...yg memandu masa tuh sepupu aku...berdebar gak...nak lalu... takut keta mampus kat ctu.... dah satu tempat lagi kat stesen minyak tp aku xtahu la kg apa...sbb masa tuh lalu jln pantai nak pi kota bharu...... ada sebuah van...mampus terus...kena la tolak.....aku sampai kat ctu sekitar kul 5.30 pagi...org tgh tidur nyenyak g....xsedar air sedang naik...time tuh gelap jadi tak nampak...umah2..keta2 yang dah tenggelam...hukhukhuk.....dalam kul 6.30 pagi...berhenti di sebuah surau la.... leh tahan...ramai jugak la... orang berjemaah...berbanding kat kampung aku..... tapi dasyat jugak la...surau ada aircond... walaupun kecik ada aircond...dan surau itu bersih...(yg utama bersih dan ada org solat berjamaah didalam surau tuh)... sampai di kota bharu.... aku, mak aku, sepupu aku pi kat rumah flat kat pasar siti khadijah.... i like suasana tuh..masa tuh kul 7 pagi... berhenti kat warung tuh...makan nasik kerabu dan minum teh tarik.... time tuh...org ramai jugak la...sebab org tgh berjual beli...(pasar pagi/borong) ada yg baru bukak kedai...mcm2 la..tp yang special nyer...makanan nyer...pagi2 dah ada nasi berlauk.... menarik


citer dok habis...disebabkan mood aku dah mati...jadi aku nak wat benda lain...bersambung lain kali

_____________________________________*****__________________________________________

citer bersambung kembali....

selesai ajer makan2 apa sume.... sepupu aku hantar la aku pi kelas (walaupun aku tgh penat n mengantuk) dan ini satu cabaran aku la nak pi belajar..... sampai aje di uitm kota bharu.... (maklumlah xtahu pe2...jadual kelas pun xde...tanya org tuh, org tu xtahu belake.... pastu aku ikut la yang ambik sama kos ngan aku...sampai kat satu pintu tuh...aku dah pelik...aku cakap la..tuh budak sem 3...asal nak ikut diorang...ada seorang kakak cakap...budak baru ker...angguk je la budak baru....pastu terus masuk bilik taklimat tuh...(walaupun salah masuk berbaloi...tapi nasib baik jugak...ada sorang pensyarah xdapat datang time tuh...disebabkan banjir...dia xdapat datang) duk dalam taklimat tuh...mula la seorg penceramah kasi ceramah.... not bad.... bagi motivasi lagi ada) pastu budak2 yg baru ngan aku tanya...kita nih salah masuk kelas ke nih.... entah la... sbb sume dari uitm lain2...hukhukhuk...kwn2 sebelah aku nih pun ajak aku kuor...aku dah ckp dr awal call ustaz dulu...xnak dengar.... walaupun salah masuk berbaloi la.... (aku pu xtahu pe2...hukhukhukhuk) pastu pi jupe ustaz...baru la tahu masuk kelas mana2.... pastu kitaorg berpecah... sbb ada subjek yg xsama...aku nih naik tingkat 3...klu ada lif best la skit... dok la lelah sgt...tengok2 kelas gelap xde org...turun balik...pastu bagitahu ustaz... ustaz pun pi naik atas...aku pun naik sekali...betapa lelahnya aku... alih2 ustaz jupe doh kelas(aku berterima kasih sgt pd ustaz tuh sbb dah byk tolong aku...heeheheheh) pastu aku terus masuk kelas...betapa terkejutnya aku...sumenya lelaki...aku sorang perempuan...wat dek sudoh..la...mr lim lak tengokaku...pastu soal aku ( cik jgn la soal lagi...sy tgh lelah nih)... dalam keadaan lelah tuh la aku menjawab....awak nama apa, daripada mana, keje apa...aiyo byk nyer soklan...pastu time2 tgh mengajar duk tanya lagi....berapa umo pelajar nih...aku pun duk tilik muka...budak laki tuh... aku pun jawab 26 kot....pastu mr lim tanya right???? budak tuh pun jwb betul...dasyat jugakkan (terer x aku teka...hahahahaha)sesi tenung menenung...... byk pulak tugasan.. pastu dahkul1 ptg...time rehat...entah kemana aku nak pergi...sbb mak n sepupu aku kat umah sedara...terpaksa la bersendirian.... kebetulan ada sorang budak perempuan duk kat kerusi berhampiran bangunan uitm tuh.... aku pun duk kat ctu....call dulu mak aku...usai ckp...aku minum air kotak laici dan sebuku roti sardin yg aku dapat selepas taklimat yg aku salah masuk tadi...lepas minum aku sapa la budak sebelah aku...sekurang2nya ada jugak teman...walaupun sekejap.... untuk berbual...lepas budak tuh balik seorang pensyarah duk lak sebelahaku...menanti somi dia datang ambik...bayak jugak aku kecek time rehat tuh..sambil2 mkn roti... sbb perut dah lapo benor....hahahahahaha)tepat kul 2 petang start kelas marketing lak.... dan last sekali arab....(bayang kan la camne aku dalam kelas....mata aku kuyu jer...xcukup tido....sejuk la dlm kelas tuh...mujur la aku pakai baju sejuk..... sepanjang kelas tuh...mcm mana aku nak study nih... ( i think bahasa arab tak beri masalahkat aku...sbb aku minat)...marketing pulak...aku minat jugak...tapi aku bole nak hurai...tapi xtahu macam mana aku nak tulis dlm bahasa mat salleh nih... (bukan pandai mana bahasa mat salleh nih)nih la kelemahan aku... ( kena study betul2 nampak gayanya)- bole ngat klu nak suh aku melalut tulis dalam bahasa inggeris...betul ke tidak aku tulis tuh.... pelajar dalam kelas xramai mana....ckit jah...paling banyak pun 10 orang atau 13 orang camtu jer...

abis kelas...terus balik paka.... tp perut perlu di isi...dalam kelas perut asyik berzikir jer....krutttttttttttttttttt...krakkkkkkkkkkkkkkkkk..... dalam keta...betapa longlainya aku... (penat2)samapi kat satu stesen minyak tuh...jupe banggla yang keje sama ngan aku kat esso paka....hahahahaha.... cam lagi aku upenya....adoi... sohel n jalal lak dah keje kat KL (diorang nihmemberi satu motivasi jugak....sbb diorang nih rajin keje...dari india datang nak keje kat malaysia...bape diorang abis nak datang keje kat malaysia nih) nih memebuat aku sungguh2 aku nak keje... bertahan jugak keje kat stesen minyak tuh.... (byk kena layan kerenah2 org yg datang kat stesen minyak...mcm2 terjadi)...inilah pengalaman...amat berharga...yg aku lalui sekarang pun...pengalaman yang susah kita nak dapat...(dapat merasai rasa susah)<---- ini kata2 sepupu aku... xsemua org dapat rasa... klu ada pun mesti berbeza....


perjalanan balik ker paka...dapat la lihat air banjir.... ramai lak org kat tepi jalan....duk main air..... sawah2 ditenggelami air...myb yg budak lemas kat kota bharu kat ctu kot... aku siap ambik gambar air banjir....... ada dlm handsset aku nih.... wayar pulak xde untuk aku masukkan dalam nih....

Tiada ulasan:

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails