pic

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Sabtu, 4 Disember 2010

saat ini

disaat ini aku begitu lemah
denyutan nadiku lemah
begitu lemah sekali
terasa tersusuk sakit didada

mata ku kuyu
kepala ku pusing2
buat kerja perlahan2

teringat lak sahabat ku mcm mana dia
risau dibuatnya
aku rasa mcm ada jadi sesuatu kat dia
yg aku mampu hanya berdoa
semoga dia selamat

al-quran - cahaya petunjuk

bagaimana org yg pada asalnya bukan islam menjadi islam dapat mengajak org lain untuk memeluk islam, sedangkan begitu ramai orang2 islam tidak mampu ngajak saudara islam sendirik untuk berbuat kebaikan... mak dan adik baru aje balik dari masjid...memandang masjid xjauh mana dari rumah... ketika itu ustaz mohd farhan xsilap aku la... ada dtg mengajar kat masjid...mak ckp penuh masjid...ramai yg datang...aku yg kat umah ngan kembar..lak...kembar aku ckp bunyi nasyid la...upenya datang dari masjid...aku ngan kembar aku terdetik gak nak pegi.. tp xpegi..mak ngan adik balik duk citer apa ustaz cakap.... meremang bulu roma.... usaha..
orang yg begitu kuat bole mengajak org lain berbuat kebaikan... tidak hiraukan apa yg jadi pada dirinya, apa orang nak kata.... sedangkan aku (xkuat) sumber kekuatan allah yg kasi..... nak atau x je kan..... hukhukhukhuk..... sekarang nih masalah terdekat lum lagi selesai... bila waktu yg sesuai yer.... klu fikir kan masalah org lain memey sakit pala...... inikan pula masalah sendiri.....

faktor2 org bukan islam tidak tertarik dengan islam disbbkan perilaku orang islam sendiri begitu juga dengan org islam sendiri...cepat ngat berputus asa (aku nih memey pandai klu bab kecek..hikhikhik...betulkan apa aku kata) muhasabah diri..wassalam.....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kasih Tuhan
Artist: Firdaus
Song Category: Nasyid
Rebah terguling bangkit kembali
Tersungkur jatuhku pantas berdiri
Walau sengsara membakar jiwa
Demi mu Islam mati kurela

Tidak berganjak tidak berubah
Melimpah darah kan tetap kuredah
Cahaya syahid penenang jiwa
Itulah nilai paling berharga

Layarkanlah sifat takutmu itu
Lihatlah dari mata akalmu
Bila ia seganding bersatu
Lafazkan niat langkah juangmu

Layarkanlah indah dunia fana
Lihatlah kasih Tuhan di sana
Bila ia seganding bersama
Lafazkan cinta paling setia

Andainya engkau kabur keliru
Kembalilah pada asal-usulmu
Bersujudlah pada Tuhan Yang Satu
Leraikan kusut jiwamu itu

Andainya engkau gentar gelisah
Zaman kebangkitan azimat indah
Perjuangan yang tak mengenal susah
Itulah teman pengubat resah

Cuma pesanan yang dapat kuberi
Andai jasad ini tiada lagi
Cuma semangat yang terus menanti
Andai sinar nyawa dibawa pergi

Oh dengarlah suara seruku ini
Teruskanlah tarian juangmu itu

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails